خرید چوب از فنلاند

ساخت وبلاگ

روکش چوب طبیعی چیست؟

روکش های طبیعی (veneer) ورقه های نازک چوبی هستند که برای پوشش انواع مختلف صفحات فشرده چوبی از قبیل تخته خرده چوب، فیبر و غیر آنها به کار می روند. در حقیقت هدف از روکش کردن این صفحات این است که ظاهر آنها با چنین پوششی به شکل و طرحهای زیبا و مشتری پسند در آیند.

انواع روکش چوب طبیعی

روکش چوب طبیعی، عمدتاً از گونه های درخت پهن برگ که نقوش زیبا و رنگهای متنوعی دارند تهیه می شوند. از سوزنی برگان هم روکش طبیعی تهیه می گردد اما مصرف کمی دارند.

جالب است بدانید برخی از اقلام مربوط به دکوراسیون یا سازه های ساختمانی، با وجود ظاهر چوبی، در اصل از مواد دیگری ساخته شده اند. در واقع در طراحی این دستگاه ها و تجهیزات از روکش های چوب طبیعی استفاده شده و هسته آن از مواد دیگری ساخته شده است. روکش چوب طبیعی در صنایع مختلف کارکردهای زیادی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد انواع روکش چوب طبیعی و کاربردهای آن صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آوریم.

روکش چوب طبیعی چگونه تولید می شود؟

در تعریف کلی روکش چوب به ورق نازکی از چوب گفته می شود که ضخامت آن کمتر از 3 میلی متر است و برای پوشش ابزارها و سطوح مختلف استفاده می شود. برای مثال ممکن است تصمیم گرفته باشید طراحی کابینت های منزل خود را به طور کامل تغییر دهید و از طرفی پول کافی برای استفاده از چوب برای ساخت کابینت را نداشته باشید. در این صورت می توانید به سراغ روکش چوب بروید. با این کار کابینت ها شبیه چوب طبیعی می شوند. به طور کلی سه راه برای ساخت روکش چوب طبیعی وجود دارد :

روکش چوب به روش اره

قدیمی ترین روش برای تولید روکش چوب استفاده از اره های بسیار ظریف است. قدمت این روش به مصر باستان برمی گردد. برای انجام این روش نجار باید ظرافت بسیار بالایی در کار داشته باشد تا بتواند به صورت دستی روکش های چوبی را به صورت ورقه های کاملاً یکنواخت در یک اندازه تولید کند.

روکش چوب با برش یا تراش

با پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات و ابزار مورد استفاده در صنعت چوب نیز پیشرفت کرده و در حال حاضر از اسلایسرها برای تولید روکش های چوب طبیعی استفاده می شود . در این روش ابتدا باید چوب درختان را به صورت مربع به قطعات بزرگ برش داد و سپس با استفاده از تیغه دستگاه این قطعات چوبی را به ورقه های نازک به همان قطر تقسیم کرد.

روکش چوب با دستگاه برش لوله

در این روش لازم است قطعات چوبی درختان به سیلندر تبدیل شده و سپس بین دو گیره دستگاه لوله کشی ثابت شوند. هنگامی که این قطعات استوانه ای چوب می چرخند، به تیغه برش برخورد می کنند و در نتیجه ورقه های بسیار نازکی ایجاد می شود.

خرید چوب از فنلاند...
ما را در سایت خرید چوب از فنلاند دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی mahsgs بازدید : 107 تاريخ : 13 دی 1401 ساعت: 19:23

تولید چوب ضد آب با چوب ترمووود

همانطور که می دانید در سال های اخیر طراحی دکوراسیون منزل با چوب بسیار رایج شده است و هر روز استفاده از چوب در محیط خانه بیشتر می شود. علاوه بر این، بسیاری از افراد ترجیح می دهند نمای بیرونی خانه را نیز با چوب تزئین کنند. قطعا با دیدن نمای چوبی ویلاهای شمال ایران تعجب خواهید کرد که چگونه چوب در هوای مرطوب پوسیده و متورم نمی شود. در این زمان باید به چوب ضد آب اشاره کرد . چوب ضد آب به معنای همان چوب ترمووود است که در چند مرحله ساخته می شود:

– ابتدا باید چوب را در کوره ای با دمای بسیار بالا قرار داد تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود و به اصطلاح ترمووود خشک به دست آید.

– سپس دمای داخل کوره باید به افزایش خود ادامه دهد تا تمامی میکروارگانیسم های داخل چوب از بین برود. این برای جلوگیری از پوسیدگی چوب و بیماری بسیار مهم خواهد بود.

– در نهایت پس از اینکه چوب برای مدت معینی در معرض دمای بین 180 تا 220 درجه سانتیگراد قرار گرفت، نوبت به کاهش دمای کوره می رسد که برای این کار باید از آب بخار استفاده شود.

برای تولید چوب ضد آب نکات بسیار مهمی وجود دارد :

- افزایش و کاهش دما باید تدریجی باشد. اگر این مراحل با سرعت بالا انجام شود، چون بافت چوب شوکه می شود، ترک و شکستگی ایجاد می شود.

– شرایط خلاء باید در کوره برقرار باشد در غیر این صورت افزایش دما باعث آتش گرفتن چوب می شود.

روکش ضد آب درب چوبی کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی داشته و کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار مهم است به همین دلیل خرید و فروش روکش ضد آب درب چوبی و قیمت روکش ضد آب درب چوبی مناسب برای بکارگیری در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است که مصرف رو به افزایشی در ایران دارد. با توجه به شرایط و ضوابط فنی و اجرایی لازم و مصالح مختلف تولیدی برای روکش ضد آب درب چوبی و مواد اولیه موجود برای آن در ایران قیمت روکش ضد آب درب چوبی متفاوت خواهد بود. به طور کلی قیمت روکش ضد آب درب چوبی از یک تا 5 سانتی متر می‌باشد و قیمت انواع روکش ضد آب درب چوبی مختلف و مختلف خواهد بود. برای آگاهی از قیمت روز روکش ضد آب درب چوبی می‌توانید با تامین کنندگان اصلی که در باسکول حضور دارند در تماس باشید. مهم ترین انواع روکش ضد آب درب چوبی، روکش های HPL ، چوب طبیعی، پشم سنگ، رزین هستند. روکش‌های HPL یکی از انواع روکش‌های موجود در بازار هستند که از الیاف سلولز ساخته می شوند و با گذشت زمان از میزان مقاومت خمشی آنها کاسته می شود. در مقابل روکش های چوب طبیعی نسبت به نمونه های مصنوعی آن دارای مقاومت خوبی در مقابل ترک خوردگی و پوسیدگی هستند.

https://www.buskool.com/product-list/category/%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%B4-%D8%B6%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%DA%86%D9%88%D8%A8%DB%8C​

 
خرید چوب از فنلاند...
ما را در سایت خرید چوب از فنلاند دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی mahsgs بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 19:22

طراحی نمای ساختمان یکی از مهم ترین مسائلی است که در بازسازی، بازسازی و یا طراحی ساختمان جدید باید مورد توجه قرار گیرد. نصب چوب برای نما یکی از روش هایی است که در سال های اخیر برای ساخت ویلا در شمال فنلاند رواج یافته است.

اگر کمی در اینترنت تحقیق کنید متوجه می شوید که برای تزیینات معماری از روش ها و متریال های مختلفی استفاده می شود اما استفاده از چوب در نما یکی از جذاب ترین ایده هایی است که ساختمان شما را بسیار شیک و خاص می کند و همچنین به طبیعت نزدیک تر

مزایای نما چیست؟

به دلیل همین جذابیت ساده از آن برای ساخت آلاچیق و سفره خانه های چوبی استفاده شده است. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب نصب چوب بر روی نما، این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: چه نوع چوبی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود؟

آیا می توان از چوب برای نمای ساختمان استفاده کرد؟

آیا می توان از چوب به عنوان دیوار بیرونی استفاده کرد؟ بیایید با بررسی این موضوع شروع کنیم که آیا نمای چوبی امکان پذیر است و چقدر دوام خواهد داشت. مردم عادی تصور می کنند که نمای چوبی باید هر چند سال یکبار عوض شود و حتی ممکن است در طول سال به دلیل آسیب دیدگی نیاز به تعمیر داشته باشد. اما این کاملا اشتباه است.

اگر در مورد صنعت چوب تحقیق کنید، متوجه می شوید که متخصصان این حوزه از چوب های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می کنند. ضخامت چوب ها، درجه سختی آنها و درجه مقاومت چوب ها در برابر رطوبت و حشرات در چوب های مختلف متفاوت است و این باعث می شود که محدوده عملکرد چوب ها متمایز باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از نمای چوبی برای طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، حتماً باید به سراغ چوب های بسیار مقاوم با ماندگاری طولانی بروید. بنابراین کارشناسان در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

از نمای چوبی ساختمان و چوب نمای ساختمان بیشتر بدانیم – امروزه تمایل به طراحی و استفاده از المان های مدرن در زندگی افزایش یافته که بارز ترین آنها استفاده از چوب نمای ساختمان ها و ترمووود (ترموود) در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. که از طراحی های کلاسیک و سنتی فاصله گرفته است.یکی از ملزومات طراحی مدرن استفاده از متریال های مدرن است. شرکت پارسیاوود متریال های مرغوب و درجه یک را در پروژه ای خود به کار میگیرد.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. بکار گیری چوب جلوه و زیبایی خاصی به طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان ها میدهد. که به دلیل ماندگاری بالا و انعطاف پذیر بودن در طراحی و اجرا مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است.

روش های مقاوم سازی چوب در چوب نمای ساختمان :

چوب یک ماده زنده است و برای مقاوم سازی آن در برابر تنش های محیطی (مانند سرما ، گرما و رطوبت و … ) باید در فضای باز و با استفاده از روش هایی مثل اشباع کردن ، فرآوری با روغن داغ و فرآوری با حرارت انجام شود.

یکی از جدیدترین روش های مقاوم سازی چوب ، ترمووود (ترموود) میباشد.

ویژگی های ترمووود (ترموود) در نمای چوبی :

  1. خالص و طبیعی بودن
  2. ثبات ابعاد
  3. سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی

استاندارد های بالا ترمووود (ترموود) امکان استفاده از آن را در فضاهای مرطوب و باز مانند استخرها ، در ساخت و تولید مبلمان فضای باز و نمای چوب ساختمان ها ایجاد میکند. شرکت پارسیاوود در تکنولوژی ترمووود (ترموود) دارای تجربه ی منحصر به فرد میباشد.

خرید چوب از فنلاند...
ما را در سایت خرید چوب از فنلاند دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی mahsgs بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 19:21